Archive

Search JTA's historical archive dating back to 1923

“reuters” Denies Story of Loss of 400 Palestine Jobs

September 6, 1923
See Original Daily Bulletin From This Date
Advertisement

Reuter’s news service today declares that the report of the anti-Zionist London “Daily Express” that 400 employees of the Palestine Administration were slated for dismissal in the interests of retrenchment of expenses is unfounded.

“Reuters” declares it understands that some time ago it was decided to start a gradual reduction of the number of employees, but it was never contemplated to make it as sweeping as the Express report indicated. Moreover, instead of the Palestine natives losing their jobs, as the Express story stated, natives are gradually replacing the British officials.

Recommended from JTA

Advertisement